Saturday, March 5, 2011

Sabah-Day 3 & 4

Hai semua,
hari ni sy nak sambung cerita hari ketiga percutian kami ke Sabah.. da beberapa hari cerita Day 1 & 2 keluar, br ada mood semula nak cerita... kekekke.. malas sungguh nak cerita sbb nak upload gbr2 tu ke cnie amik ms lama sangat... broadband ni da acsess limit, dia antar msg soh upgrade lagik... hadoiii.. kalo da teruk sgt terpaksa la nampaknya...

Ok, pg tu sy set alarm jam 5 pg (kul 6 kat sn da cerah da pon.. hehhe) ok semata2 nak tgk gunung kinabalu sbb sblm ni sy bc kat blog2 mereka yg da pegi Sabah, time tu kira ms yg sesuai la nak tgk dgn jelas Gunung Kinabalu... tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, dgn hampanya apa pon x nampak.. lg teruk dr ptg sblmnya sbb mlm tu ujan lebat gilerr, so pg tu kabus teruk laaa...  waaa, keciwa... xpe laa, sekurang2nya da sampai sana n dpt tgk sket2  pon jadi laaa... hahaha.. jawapan org kecewa kan.. u know what kwn2, pg kat Kundasang sgtlah sejuk sampai selimut2 pon da jadik sejuk.. hohoho.. jam 7, kami menikmati breakfast mee goreng dan ns goreng yg bertimbun.. kekkeek.. x abes pon.. kat tpt mkn resort tu siap tulis lg, "eat what u can, dont waste ur food".. huahuahua.. mmg x mampu nak abeskan, mknn dia mmg style byk2 tue.. tank i ni kecik je, x mampu nak isi byk2...

Lbh kurang jam 11, kami pon check out n turun ke KK.. hari ketiga ni ujan je.. dr mlm tu lagik.. pagi tu kabus tebal sgt.. sejukkk.. sampai hotel di King Park Hotel lbh kurang jam 1.. check in awal sbb da booking kan.. rehat2 kejap, jam 2 mkn KFC sblh hotel je.. pas rehat2 kejap, kami ke Pasar Filiphino... Nasib baik leh jln kaki je dr hotel tp agak berpeluh gak laa.. da la hujan x henti2 lagik.. dlm jadual yg sy da buat tu, hari ketiga ni jln2 kat KK je.. so, kat pasar Filiphono ni kami beli t-shirt & souvenir utk kwn2 n sedara.. Selain tu, kami beli kuih amplang n kuih cincin dan jugak ikan bilis yg agak murah disana.   .pic x sempat nak amik sbb dok sebuk pilih benda2 yg nak beli tu, alih2 br teringat gbr x dak pon.. huaggghhhh!!!    dlm jam 6 kami ke Pantai Tanjung Aru... plannya nak melihat n menikmati suasana matahari terbenam yg cantek tp hampa lg, sbb hari ketiga ni spjg hari ujan kan, matahari pon segan2 nak tunjuk diri dia.. mkn mlm je la kat ctue, mahal la.. huhu.. amik sotong 2 ekor buat sotong goreng tepung, harga dia RM20.. (*_*) terkesima skjp

Hari keempat... Alhamdulillah, cuaca sgt baik.. kalo la hujan mcm smlm, x tau la mcm mn nak buat sbb hari keempat ni, kami akan ke Pulau... Pas breakfast n bersiap2, jam 10 spt yg dijanjikan, En Kamil dtg ke hotel kami untuk amik semula kereta Myvi tue..  nak cerita sket psl kereta ni, minyak 2 hari kami  jln2 dr KK-Kundasang-Ranau-Kundasang-KK-Pantai Tanjung Aru-KK kami isi just RM40 jer, ms En kamil dtg amik pon still ada 2 bar hokeh... sep bajet den.. kekkeke..then, En Kamil hantarkan kami je Jesselton Point, da byr tiket kami pon naik bot untuk ke Pulau Manukan.. ms beli kat kaunter sorg RM27, dua org RM54.. then, kena byr tax plak, harga RM7.50.. sampai kat Pulau kena byr sorg RM3 plak, suma kena byr skang nie.. ada aunty sorg tu complain, dl x kena byr pon..hahaha.. ms da berubah kan, skang ni suma perlu duit... k la, stop bebelan, mari layan gambar kami disana.. manukan adalau pulau yg sgt2 cantik.. air jernih.. geram tgk ikan2 yg colorful tu, rs nak terus terjun je dr titi tue.. haha..
Setakat ni la dl.. nnt sambung lg... daaa diiiii duuuu :)