Tuesday, September 21, 2010

Hari Raya

Hooolaaaaa...
Lamanya tidak berblogging...
Tp, still x dak mood utk menaip.. so, tgk gbr2 jer la eh...

Famili mertuaku..


Familiku

me and salwa *peace no war* :p

Kami *wink*

The Ladies....

Raya kelima, jln2 ke Teluk Batik
ayg n abg.. hikhik

Raya keenam, kami ke Baling.. mandi air panas ulu legong..
Panas siot.. pedih kulit..


Tuesday, September 7, 2010

Persiapan raya... (part 2)

Selamat Hari Raya kwn2
(kad raya special edition nie.. :p)
yuhuuuu..
Bagaimana persiapan raya kawan2.. mesti meriah kan.. :)
Sy n suami ala kadar jerr.. tu pon abes banyak.. lom ada anak lagi nie.. kalo la ada anak for sure byk berhabisan utk anak.. nasib la jugak ada rezeki sket.. sy dpt jual share 1 lot.. leh la nak tambah2 n my hubby pon dpt RM500 wit raya utk pekerja2 gov tu.. Alhamdulillah...

Saturday last week carik bj sedondon kitorg kaler ijau.. huhu.. last minutes punyak carik.. susah tul nak jumpa yg berkenan.. da la sy ni kecik je.. size XS pon da x byk.. g Jitra Mall, g kat Yawata but masih x jumpa... haihhh, sukarnya mencarik baju raya nie... ekceli sy da ada 2 psg baju br siap ditempah kaler biru n kuning.. tp, nak kaler ijau gak utk tema raya taon ni.. saja carik pasal.. hahahha...

Ptg ahad pegi lak Alor Setar dgn tujuan yg sama, mencarik baju raya kaler ijau... ramainya org.. sumer ni last2 minit punya shopping cam kitorg gak laaa... atau pon kitorg mcm dorg.. sama jer tu.. ahaks.. carik parking pn susah.. last2 parking kat tpt x spttnya parking tp x menggangu lalu lintas lain ok... selamat x kena saman, kalo x bg wit raya kat MBAS plak la kan.. masuk kedai satu persatu, sampai da 3 round x jumpa jugak.. hampir putus asa... sy nak carik baju kurung jer.. u know y?? coz sng sy nak alter.. beli bj readymade ni sudah tentu x ikut size sbnr sy... belajar dr pengalaman la katakan.. huhu.. last year sy beli baju manik2 bagai, bila x ikut size mesti lah kena alter.. tp, x tau nak alter cemana sbb syg nak buang manik2 tu.. manik2 tu la yg mahal pon.. so, skang terperap la dlm almari tue... nak pakai labuh plak... tgk2 la nnt kalo rajin br nak tetas n alter senirik.. mcm pandai jer.. tgk2 x jadik bj terus... huhu..

Jalan2 lagik, tumit kaki pon da terasa sakit2 da.. masuk satu kedai ni, nampak satu bj ijau ni.. boleh laaa.. kain chiffon.. harga RM90.. amik jer laaa.. series, mmg x larat nak bejln daa... da beli bj kurung ni, satu hal lagik nak mencarik bj melayu hubby supaya kelihatan sedondon.. adoiiii, kaler ijau ni plak susah nak carik.. 2 kali plak la round kat ctue... at last, beli baju melayu yg ijau jugak tp x sama ngan kaler tanah bj sy.. tanah baju sy kaler ijau tua.. tp, kat ctue ada la corak2 yg kaler ijau muda.. haa, kaler bj hubby ikut yg kaler ijau muda tu laa... so, sy akan carik tudung ikut kaler baju hubby.. ok la jugak kan... hehehhe.. ayat sedapkan hati jer tue.. huhu... yg x bestnya, sy blom alter lagik... labuh beb.. tangan pon labuh... nak g carik gunting pon x carik lagik.. haihhh, mmg betul la keje last minit.. hehehhe..

Duit raya utk anak2 sedara n kazen yg kecik2 tu da tukar.. cuma, lom masukkan dlm sampul jer.. itu keja sng jerr.. mlm raya pon sempat lagikk.. tengok2, suka tul keje last minit.. hehehe..kuih raya sumer da dapat, da antar umah MIL pon...

Owh, td my mom call.. seronoknye sume adik2 sy da sampai kat rumah Beruas tue.. sy jer yg xdak.. :(. taon ni kan turn raya rumah hubby... sy x kesah sbnrnya tp sedikit sbyk rs sedih jugak... raya ketiga br sy balik sn n time tu sumer org da x dak.. uwaaaa, sedihnya.... x dpt berkumpul mcm taon2 sblm nih... tp, sy harus terima kenyataan ni...

yg bestnya... esok last day kerja sblm cuti panjang... yehaaaaa... kat opis td sumer org pon da mcm raya mood jer... x smngt da nak wat keje.. sy td rajin sket sbb nak kena antar monthly report tu jerr.. da submit pon, means esok sy boleh bermalas-malasan.. haha.. i like...

tu jer yg larat diceritakan wat ms nih.. chowww.. salamzz.. (^_^)

Wednesday, September 1, 2010

saya sakit

Since ahad sy rs x chat.. mula2 sakit tekak jer sehingga melarat demam n batuk berkahak... suara pon da lain da.. isnin tu sy keje lagi walaupon rs x chat.. balik malam tu betul2 rasa x larat... biasanya hari merdeka sy n asbend suka keluar minum2 tgh mlm tue tp mlm tu sy mmg x larat.. so, sy merelakan asbend keluar ngan kawan2 dia.. sy nak tdo n rest..Pagi esoknyer asben ajak sy g Klinik.. klinik panel tutup plak, so pegi ke Klinik Sayang... da check ngan Mr. Doc, sy diberi ubat2 ini...

Sekali mkn 5 biji daaa
Dolu2 sy mmg susah nak mkn ubat.. tp, skag da ok da pon.. semoga sy cepat sembuh.. :)
td sy buka posa ngan air milo, 2 ketul kueh gelang n 1 lepat pisang.. x selera plak nak mkn nasi...

Thursday, August 26, 2010

Cuti panjang!!!

Mood : HaPpY *wink*

Yuhuuuuu!!!
Malam ini my hubby balik... kali ni cuti panjang sket.. bermula dgn esok cuti nuzul Quran, isnin amik cuti n selasa hari kebangsaan... 5 ari tuee.. best2.. sukar mendapat peluang cuti panjang seperti ini... walaupon sy x cuti, sekurang2nya my hubby ada disini.. sy sgt gumbiraaa!!! hhehehe...

smlm dgr berita 16 september diisytiharkan cuti umum.. haihhh, mintak2 la comp sy ni ikut.. cuti umum berbayar tu kalo ingkar.. tapi, ekcelli minggu tu sy masih bercuti raya... kalo betul cuti, jimat la cuti sy satu hari.. muahahaha.. boleh simpan untuk bercuti ke Sabah nnt...

        ******************************************
~ keesokkannya~

Hari ni ari Jumaat.. sy sambung citer smlm.. mls wat entry baru...hehhee... ptg smlm tukar plan... sy meng'offer'kan diri untuk amik my hubby kat Jetty Butterworth sbb sy risau org ramai n hubby dapat bus lewat... biasanya kalo esoknya nak cuti panjang org akan ramai.. sian la hubby sy kan, da la posa... so, sy kuar opis sharp kul 4.30.. kereta byk tol, nak isi minyak pon kereta byk.. konpius sy.. kalo nak cuti panjang mmg cenggini kott kan... kat highway pon kete byk jugak.. haihhhh.. lenguh kaki sy tekan pedal minyak tu.. skjp perlahan skjp laju...

Kuar tol sungai dua, sy amik kanan kearah batu uban... sbnrnya kan, sy bkn tau sgt nak g Jetty Butterworth tue..x pnh pon g jetty tu sorg2 n dari arah ctue... buat2 tau je.. luckily, ms kuar tol tu ada bus transnasional.. hahah.. so, sy ikut jer la bus tue dr belakang... sampai kat tol RM1.20 tu (heheh.. x tau la tol tu kat mn) sy tersilap amik laluan TnG plak.. bus tu ikut laluan tunai.. so, sy da terkedepan la plak... bw pelan2, sampai satu bus yg agak laju potong.. bus konsortium rsnya... so, mula balik mengekori dari belakang.... akhirnya, sampai juga sy ke Jetty.. tu pon, konpius jugak nak tunggu kat mn.. nasib sy mmg baik sbb sy masuk tpt hubby sy tunggu.. seriously, sy men drive jerr.. sy mmg x tau yer selok belok kat Jetty Butterworth... apapon, Alhamdulillah.. dupermudahkan olehNya...

Kul 6 gerak balik... decided untuk berbuka posa kat Sg Petani.. singgah Nasi Kandar Pelita... my hubby da lama teringin nak mkn nasi kandar nih.. dia kata since 2007 kot dia x mkn... so, tapau jer coz isterinya ini x minat langsung Nasi kandar n x suka.. huhuuhu... then, Viva Maroon ini meluncur laju ke The Village Mall.. sy plak buat pilihan nak mkn kat mn.. ye, pilihan sy adalah Chicken Rice Shop.. da lama x mkn kat CRS.. sadly nak bg tau kat Alor Setar ni x der CRS... naper yer.. x silap sy kat SP ada dua... dolu2 ms zaman 'U', kitog suka g CRS nih.. berbuka puasa la, breakfast la.. arggghhh, rindunya zaman student... kwn2, i alwez miss all those moments we shared togetherr...

Okeh, berbalik ke citer asal... slps abih mkn n perut kekenyangan yg amat sgt.. kitorg pon bergerak pulang ke Alor Setar.. da x der mood nak window shopping ke hape.. badan pon da letih.. mata pon da terbayang tilam n bantal empukkkk... kul 10 sampai umah.. Alhamdulillah, sumer selamat....

Okeh, citer abis.. nak wat keje da.. curik time keje sket nak hapdet blog nih.. hehehhe.. so sad, arini keje.. org len may b masih terbongkang di atas katil.. huh, jelesss....kenapa la comp sy x amik cuti utk Nuzul Quran..

***p/s :- tgh hari smlm dpt email dr HR psl 16 sept..hooooorayyyy... dengan gumbiranya memberitahu 16 sept adalah cuti umum bg Comp Gamuda & subsidiariesnya... sy suker...(^_^)

Monday, August 23, 2010

Balik kg+buka puasa

Sabtu br ni sy n asben balik Beruas... Plannya sy g amek asben kat Permatang Pauh n terus balik kg, alih2 dia wat surprise lagik.. tp, sy da dapat hidu da.. Jumaat ptg tu pas keje asbend terus amik bus balik Alor Setar.. ms msg2 tu sy da berjaya mengkantoikan dia.. hehehhe.. my instict kuat jugak laa kan.. Asbend sampai jer terus g Tesco, buka puasa mkn KFC..

Esoknyer keje half day, kul 2 asbend amik n terus balik Beruas.. sampai sana da kul 5 ptg... rehat2 kejap n tolong mak masak.. mak ngan ayah da siap menu da untuk buka puasa malam tue.. udang msk sambal, ayam goreng tepung, ikan bakar, air asam n keladi masak lemak.. air cendol.. kuih plak seri muka, cucur udang n buah melaka... kenyang gilerr.. ayah dok suruh abeskan seri muka, beli da la byk.. padahal anak n menantu ni bukannya kuat makan pon.. hehehe.. kenyang sampai pg tue..

Esoknyer ahad, pas bersahur n solat, ujan turun dgn lebat.. sambung tdo.. uishhh, best wooo.. lama x dgr ujan jatuh atas zink umah... kat umah teres ni bkn dgr pon kalo ujan.. sy suka bunyi ujan jatuh atas zink tue.. rasa mcm syahdunya tdo.. hahah..

Dlm kul 10 kitorg kuar ke Pantai Remis.. nak amik duit n rehatkan minda japp.. mcm biasa kami ke Damai Laut Resort...


Da rehat2 kitorg balik, singgah pekan pantai g bank n kedai jam.. sampai umah da kul 2.. rehat2 jap.. kul 4 gerak balik Penang... Sampai penang my asbend decide g buka posa kat dlm pulau.. so, lalu jambatan pulau pinang n sampai la tempat yg dituju.. Nurul Ikan Bakar... sampai situ kul 6.. book dl.. then g pantai lagik.. apa yer nama pantai tu, x ingat daa... tp, dkt ngan jetty nak g Pulau Jerejak... gambar dlm camera lagik.. nnt sy upload okeh...

Lbh kurang kul 7 kitog pegi semula ke Nurul Ikan Bakar... meja2 yg banyak tu sumer da fully book tau.. sesaper yg walk in n br nak order, mmg x dapat...meja da takder..  Ini kedainyer.......


Sy n Mr kero order my feveret menu, siakap 3 rasa, telur dadar, tomyam campur, kailan ikan masi n air tembikai... (pic dlm henpon)... fuhhhh, memang maveles... sedap ok!! puas ati... restoran nih behadapan dgn pejabat polis merin batu uban.. sesaper yg nak wat tempahan leh kol no nih 0125625536.. wahhh, promote tue.. hehhe..

Malam tu tdo umah kakak ipar kat Permatang Pauh.. pg td baru sy balik alor setar.. Kuar umah kul 6.20, sampai Alor Setar kul 7.30 n terus masuk keje.. terasa ngantuk gak nasib baik la Hot Fm leh wat sy ketawa tersengih sorg2 dgr celoteh dorg.. heheh.. okeh, itu jer laaa...

Sekian~~

Wednesday, August 18, 2010

Persiapan raya

Ari ni da ari ke 8 kita semua berpuasa.. sekejap jer kan... pejam celik pejam celik nnt da nak raya plak.. minggu ni sy akan balik Beruas.. nak bersahur n berbuka puasa ngan mak n ayah... x sbr rasanya.. sy akan balik lps keje ari sabtu n amik asbend sy di permatang pauh n terus balik Beruas.. ahad da balik cnie semula.. kejap jer.. huhu.. x pela.. sekurang-kurangnya dapat jugak merasa bersahur n berbuka puasa ngan my parents..

Last week pon sy da berbuka puasa kat umah parent in law.. Nx week hope leh berbuka puasa ngan kawan2 plak... Kena atur setiap minggu nak wat apa coz kitorg ada ms on weekend jer... 2 weeks before raya nak shopping lagik.. heheh.. ni la bab paling suka.. td da wat kira2... wah, byk betul duit nak guna.. kuih2 untuk umah PIL sy da tempah da.. biskut tart nenas 4 balang tuee.. errrr, sbnrnya sy lupa yg sy balik Beruas ari raya ketiga.. rancangnye, 2 blg untuk umah Jitra n 2 blg utk umah Beruas.. da balik pon raya ketiga x kan br nak bawak balik  biskut kot kan.. hahaha.. so, 2 blg utk umah Jitra n 2 blg utk umah sy kat Anak Bukit nih.. heheh.. pastu, sy pon da tempah rempeyek n kerepek bawang... 2 helai baju kurung sy n sehelai baju melayu asbend sy pon da tempah... sumer ni kena tunggu gaji bln nih kan abg kan... uwaaaa...

Ok, usually setiap kali raya puasa sy, kakyong n amin akan kuarkan sorg seratus untuk duit raya bdk2 yg datang... da rm300 kan.. sorg bdk akan dapat 2 hengget.. best2.. dl ms kecik2 sy dapat 10 sen jerr tau.. 5sen pon ada jugak... jenuh nak kira.. hahah.. bdk2 skang, amboiii bkn men lg kan.. sekali kira beratus2... hope dorg dapat gunakan wit tu dgn sebaiknya... menabung utk ms depan mereka senirik...

Kuih raya utk umah Beruas??? owh, sy akan bank in duit pd kakyong n sumer kakyong uruskan... seb bek ada kakyong.. x nak mak wat apa2 untuk raya ni ok!!... mak rehat jerr...kuih2 kami sume aturkan!! cewah, mcm la mak baca benda nih... xpe2, nnt sy kol g tau mak... hihi.. baju raya mak n adik pon sy da bank in wit kat kakyong...kakyong uruskan jugak.. sy dok kat cnie payah sikit, balik pon jarang...nasib la kakyong ada kan.. tq yer my sis.. hehhe.. so, settle untuk famili part....

Utk sy n asbend plak, nak carik lg spsg baju kurung n baju melayu.. pakaian kasual asbend.. lagik, nak kena sediakan wit raya utk anak2 sedara, adik2 sedara n adik2ku yg msh belajar.... lg apa erk??? itu jer kottt!!
Taun ni turn raya umah asbend dl.. taun lps umah saya.. x der gaduh2 ok!! tolak ansur tu kan penting.. hehhe..

K, mau tido da... selamat mlm n selamat bersahur.. daaaaa!!!!

Friday, August 13, 2010

Puasa hari yg ke-3

Again, ari ni x terbgn untuk sahur... haihhh, mimpi apa la yg best sgt sampai x dgr bunyi alarm... time 4.30 sy sedar, then sy set balik alarm kul 5.00 tp langsung x dgr... sedar2 kul 5.55.. sambung tdo la jwbnyerr... 6.45 baru bangun...
Now, da stgh ari alhamdulillah msh kuat lagi.. cuma, mengantuk jerr... padahal, rsnya tdo da cukup.. biasalah, x boleh minum or kunyap2, mata pon layu laaa....
K, cerita petang ini... my sayang balik... yeayyyy, best.. ada teman berbuka puasa n bersahur... kira 1st time la dalam bulan Ramadhan ni berbuka puasa ngan suami.. tu pon, ari ni mcm x betul2 lg coz time buka posa tu mr kero masih dlm bas... sian dia.. sy pon nak minum air jer laaa... nak mkn sama2 kat umah..
wat a special menu erk??? ingat nak pegi pasar ramadhan ptg nie... berdua br best sket nak beli byk pon... cepatla ms bergerak!!! tidak kesabaran utk berjumpa... heheh